دانلود Microsoft Desktop Optimization Pack 2014 - مجموعه ابزار مدیریت و بهینه سازی مایکروسافت

Microsoft Desktop Optimization Pack مجموعه نرم افزارهایی از سوی شرکت مایکروسافت است که برای مدیریت و مانیتورینگ سیستم‌های سازمانی، ریکاوری اورژانسی، شبیه سازی دسکتاپ و نرم افزار استفاده می‌شود.

این بسته شامل 3 قسمت اصلی می‌شود:
1. Diagnostics & Recovery: این قسمت برای تشخیص عیوب و ریکاوری سیستم‌ها استفاده می‌شود که هسته اصلی آن را نرم افزار Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset یا DaRT تشکیل می‌دهد.

2. Network administration: این قسمت برای مدیریت شبکه کاربرد دارد و شامل دو ابزار قدرتمند Microsoft Advanced Group Policy Management و Microsoft BitLocker Administration and Monitoring می‌شود.

3. Virtualization: این قسمت برای شبیه‌ سازی‌های سیستمی و نرم افزاری بسیار کاربرد دارد که در کل شامل 3 نرم افزار اصلی Microsoft Application Virtualization و Microsoft Enterprise Desktop Virtualization و User Experience Virtualization می‌شود.

معرفی برخی از نرم افزارهای پر کاربرد داخل مجموعه:
1. Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset یا DaRT: این نرم افزار که به اصطلاح «دارت» نامیده می‌شود شامل ابزار قدرتمندی برای رفع عیوب و تست فایل‌های Image ویندوز می‌شود که بر پایه Windows PE یا «محیط از پیش نصب شده ویندوز» نوشته شده و به صورت Bootable همگام با ویندوز قابل اجرا است.

قابلیت‌های نرم افزار DaRT:
- حذف Hotfix های خاص
- آنالیز Crash های قبلی ویندوز
- بازگرداندن فایل‌های حذف شده
- دسترسی به فایل‌های System Restore

2. Microsoft Application Virtualization یا App-V: این نرم افزار به کاربران یک مجموعه این امکان را می‌دهد تا بتوانند یک نرم افزار خاص را از سرور مرکزی Stream و شبیه سازی کنند و بدون نصب یک نرم افزار خاص بتوانند با استفاده از App-V برنامه‌های سرور را با عملیات شبیه سازی بر روی سیستم خود اجرا کنند.

3. Microsoft Enterprise Desktop Virtualization یا MED-V: این ابزار که اولین بار همراه با ویندوز 7 معرفی شد این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند چندین سیستم مجازی با سیستم عامل‌های مختلف را تحت یک سیستم عامل واحد شبیه سازی کنند و به هر کدام منابع مشخصی اختصاص دهند.
 
لیست کامل نرم افزارهای قرار داده شده توسط شرکت مایکروسافت در نسخه 2014:

- Microsoft Diagnostics and Recovery Toolset (DaRT)
- Microsoft Advanced Group Policy Management (AGPM)
- Microsoft BitLocker Administration and Monitoring (MBAM)
- Microsoft Application Virtualization (App-V)
- Microsoft Enterprise Desktop Virtualization (MED-V)
- User Experience Virtualization (UE-V)